مایسا بلاگ

تزئین جذاب کیک شطرنجی یا چارخونه + ویدئو

کیک شطرنجی

این کیک در عین حال که خیلی ساده ست اما کافیه برش بزنید تا همه غافلگیر و شگفت زده بشن و ازتون بپرسن چطور ممکنه ؟!! چطور درستش کردی ؟!! و ازتون می خوان که بهشون یاد بدید. خیلی جذابه ! عاشقش میشید ! 😍

بریم که با هم این کیک خفن رو یاد بگیریم.

این کیک رو می تونید با دو لایه، سه لایه ، چهار لایه یا بیشتر درست کنید که البته پیشنهاد مایسا اینه که سه یا چهار لایه زیباتره. 🤩

مراحل تزئین کیک شطرنجی

برای شروع کار به 2 یا 3 عدد کیک اسفنجی یا شیفون نیاز داریم.

برای کیک دو لایه به یک کیک وانیلی و یک کیک کاکائویی ، برای کیک سه لایه به یک کیک وانیلی و دو کیک کاکائویی و برای کیک چهار لایه به دو کیک وانیلی و دو کیک کاکائویی نیاز دارید.

می تونید آموزش پخت کیک های عالی و بافت بی نظیر رو از لینک هایی که در آخر مقاله براتون میذارم استفاده کنید.

خب ابتدا  

کیک ها رو بعد از پخت میذاریم کمی سرد بشه تا هنگام برش یا از قالب بیرون آوردن شکل خود را حفظ کند و پودر نشود.

نکته : اگر ارتفاع کیک ها کم است هر لایه را در یک قالب جداگانه تهیه کنید اما اگر ارتفاع کیک ها زیاد است ، کیک ها رو به تعداد دلخواه برش بزنید. ( دقت کنید که بیش از حد لایه ها را باریک برش نزنید تا از زیبایی کیک کم نکند. )

شعاع کیک ها رو اندازه بگیرید و کیک رو به سه قسمت تقسیم کنید. برای راحتی کار می تونید روی یک کاغذ ، یک حلقه با عرض مناسب بکشید و با خلال دندان روی کیک قرار داده و بخش داخلی و خارجی حلقه را با چاقوی تیز و مناسب برش دهید.

یک روش ساده دیگر استفاده از یک کاسه یا بشقاب کوچک و بزرگ است با قرار دادن ظرف روی کیک و برش دور تا دور ظرف رو برش بزنید.

البته ابزار کاتر گرد هم میتونید از لوازم قنادی ها تهیه کنید و استفاده کنید.

حالا تمام قسمت های برش داده شده رو از هم جدا کنید و شروع کنید رنگ ها رو یکی در میان قرار بدید.مثلا اگر حلقه بزرگ و کوچک رو کاکائویی گذاشتید ، حلقه وسط را وانیلی انتخاب کنید یا برعکس.

برای لایه بعدی اگر لایه قبل با کاکائویی شروع کردید ، این لایه را با کیک وانیلی شروع کنید. ( ترتیب رنگ حلقه ها کاملا برعکس لایه قبل باشد. )

این مراحل را تا جایی ادامه می دهید که تمام لایه ها تمام شود. برای خوشمزه تر شدن کیک و چسباندن لایه ها به هم ، بین لایه ها می تونید از گاناش شکلاتی ساده استفاده کنید. دقت کنید بیش از اندازه فیلینگ و گاناش استفاده نکنید که فاصله بین مربع ها زیاد نشود و شکل چارخونه خودش رو از دست نده.

در نهایت روی کیک رو خامه کشی کنید و با توت فرنگی یا شکلات چیپسی یا ترافل رنگی تزیین کنید.

نکته : بهتر است کیک رو بعد از آماده سازی حداقل 3 ساعت در یخچال قرار بدید تا انسجام خودش رو حفظ کنه و خوش طعم تر شود.

فیلم مراحل کیک 4 لایه رو براتون قرار دادیم که مراحل رو بهتر مشاهده کنید.

کلام آخر

حتما از دستورهایی استفاده کنید که بارها امتحان شده و مقدار مواد و نکات کامل و دقیق ذکر شده باشد و استاد متخصص قنادی آن دستور را ارائه داده باشد.

این دستور ها را می توانید از لینک زیر تهیه کنید و طعم حرفه ای بودن را بچشید. 😎🥰

دیدگاهتان را بنویسید


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.