مایسا بلاگ

نکات کلیدی فرم دادن خامه قنادی

نکات قبل از همزدن خامه قنادی

1 – درصد چربی خامه

سعي كنيد خامه اي كه تهيه ميكنيد چربي آن بالاي سي درصد باشد.

2 – تمیزی ظرف و همزن

یکی از راههایی که کمک می کند خامه بهتر فرم بگیرد این است که پره های همزن و ظرفی که می خواهید خامه رو فرم بدهید کاملا سرد و عاری از چربی و کاملا تمیز باشد اگر به هر علتی خامه ای که از فریزر خارج کردید و  زمان زیادی در یخچال گذاشتید خیلی شل شده است مخصوصا در تابستانها که محیط بیرون گرم است نیم ساعت جلوتر از همزدن در فریزر قراردهید تا کاملا سرد  باشد (اگر ظرف خامه گرم باشه خامه فرم نمیگیرد)

3 – جنس ظرف

ظرف خامه که قراره در آن خامه فرم داده شود بهتر است شیشه ای یا فلزی یا چینی باشد اگر ظرفتون پلاستیکی باشه چربی خامه رو جذب میکند و فرم نمی گیرد و چربی در ظروف پلاستیکی خوب پاک نمی شود .

4 – خامه فرم گرفته را در فریزر قرار ندهید

هيچ وقت خامه فرم داد شده را در فريزر قرار ندهيد همیشه همان مقدار از خامه براي كاور يا تزيين نياز داريد فرم دهيد زیرا بعد از فرم دهي به هيچ عنوان براي كاور يا تزيين قابل استفاده نمي باشد. اگر به هر دليلي نتوانستيد خامه را فرم دهيد و خامه تان فرم نگرفت خامه را در ظرف درب دار در فريزر قرار دهيد تا بعدا با همین خامه انواع دسر یا بستنی تهیه کنید.

5 – خامه قنادی را قبل از فرم دادن در فریزر نگهداری کنید

خامه قنادی را پس از خرید داخل فریزر نگه دارید زمان مصرف به مقدار مورد نیاز از فریزر خارج کنید داخل یخچال قراردهید تا به آرامی یخ آن باز شود شکل ظاهری خامه اگر دور آن آب شده بود و فقط وسطش کمی یخ بود آماده فرم دادن خامه است ( اگه خامه گرم  و شل باشه و سرد نباشه فرم نمیگیرد)

 

6 – همزن برقی

برای صرفه جویی در زمان و راحتی خودتان بهتر است از همزن برقی به جای همزن های دستی استفاده کنید. در صورت استفاده از همزن دستی ، باید به سرعت هم بزنید که قبل از کامل آب شدن خامه، فرم بگیرد.

7 – دمای محیط و ظرف

توجه کنید دمای محیط گرم نباشد . اگر در فصل تابستان هستید ، حتما کولر روشن باشد. می توانید برای نتیجه بهتر ظرف همزن را درون ظرف بزرگتری پر از یخ قرار دهید.

همزدن خامه

خامه منجمد شيرين شده را از فريزر خارج كرده در یخچال یا در محیط قراردهید تا كمي نرم و خميري شود سپس در ظرف همزن بريزيد ،دو دقيقه با دور كند و هشت تا ده دقيقه با دور متوسط بزنيد تا فرم بگيرد زمانی که رد همزن روي خامه نقش ببندد و وقتي با قاشق خامه را بر عكس ميكنيم خامه از قاشق جدا نشود نشان دهنده اینست که خامه ما فرم گرفته در غیر اینصورت همچنان به هم زدن ادامه دهید.
نکته 1 : احتیاط کنید اگر بیش از حد هم بزنید تبدیل به کره میشود.

نکته 2 : خامه اگر خیلی سرد باشد یا گرم در فرم گرفتن مشکل پیدا میکنه زدن خامه در دو مرحله انجام می شود ابتدا خامه  رو دور کند بزنید تا همگن بشه سپس با دور تند بزنید.

نکات پس از فرم دادن خامه

1 – خامه بعد از فرم دهي بلافاصله براي فيلينك و كاور كيك ها و شيريني هاي تر باید مورد استفاده قرار بگيرد هر چه زمان بگذرد خامه انسجام و رنگ شفاف خودش رو از دست ميدهد.  

2 – اگر کار خامه کشی طول میکشد بقیه خامه فرم داده رو در یخچال بگذارید تا خامه شل نشود. 

3 – یکی از دلایلی که خامه بعد از رعایت موارد همزدن فرم نگرفته است اینست زمانی که خامه رو فرم ميدهيم بمحض اينكه قسمت رويه خامه جاي پره همزن ظاهر می شود گمان می کنیم خامه فرم گرفته و همزدن رو متوقف ميكنيم درصورتیکه بايد به هم زدن همينطور ادامه بدهيم تا زمانی که ظرف را برمی گردانیم خامه تکان نخورد و سفت شده باشد. 

4 – یک دلیل دیگر هم شركت ها چربي موجود در خامه رو دستكاري ميكننند و باعث فرم نگرفتن مطلوب خامه خواهد شد در اين مواقع براي انسجام به ازاي يك كيلو خامه صد گرم كرمفيل شير به خامه فرم گرفته اضافه كنيد هم بزنيد هم طعم عالي هم مقاومت خوبي به خامه خواهد داد.

5 – مقدار خامه اي كه در قيف ميريزيد حجم كمي باشد زیرا گرماي دسنتان براي خارج كردن خامه از قيف باعث از بين بردن بافت منظم خامه خواهد شد .

6 – گاهی خامه رو زياد ميزنيم بافتش خيلي سفت می شود و براي آستر كشي کیک مناسب نيست براي نرم شدن بافت خامه به ازاي يك كيلو خامه فرم گرفته با بافت سفت يك قاشق خامه منجمد شیرين شده كه هنوز فرم نداده ايم اضافه ميكنيم مرتب هم ميزنيم تا يکدست و یکنواخت شده بدین ترتیب به راحتی می توانیم برای آستر يا كاور استفاده کنیم.

7 – اگر می خواهید از پودر ژلاتين براي تهیه دسر يا ايسينگ هاي مختلف استفاده كنيد حتما از آب سرد استفاده كنيد و قبل از بن ماري بيست دقيقه در يخچال قرار دهيد.

دیدگاهتان را بنویسید


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.