مایسا بلاگ

طرز تهیه کیک بستنی شکلاتی + آموزش تصویری

کیک بستنی

کیک بستنی یکی از انواع کیک بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که به صورت سرد سرو می شود و کودکان از آن به شدت استقبال می کنند.

ترکیب کیک و بستنی

برای آموزش بهتر در ادامه ، یک ویدئو برای شما عزیزان قرار دادیم که مراحل ترکیب کیک و بستنی را نشان می دهد.

مواد لازم جهت کیک بستنی

  • کیک شکلاتی اسفنجی یا عصرانه یا شیفون
  • بستنی شکلاتی یا وانیلی خانواده
  • خامه صبحانه
  • شکلات
  • ترافل یا شکلات چیپسی یا بیسکوئیت برای تزئین ( دلخواه )
  • خامه فرم گرفته قنادی جهت کاور و تزئین ( دلخواه )

طرز تهیه کیک بستنی شکلاتی

ابتدا یک کیک شکلاتی تهیه کنید . توجه کنید که اگر از کیک اسفنجی استفاده می کنید کمی از شیر ، قهوه دم کرده فوری ، شربت یا شیرکاکائو برای مرطوب کردن لایه های کیک استفاده کنید زیرا کیک اسفنجی فاقد مایعات ( روغن و شیر ) می باشد.

شما از هر دستوری که دارید می توانید استفاده کنید اما اگر به دنبال دستور تهیه های دقیق و مطمئن و حرفه ای هستید ، از دوره مجازی کیک های کافی شاپ ، دوره کیک های عصرانه و کافی شاپی 1 و دوره کیک های عصرانه و کافی شاپ 2 دیدن کنید.

ابتدا کیک شکلاتی را به دو لایه تقسیم کرده و یا از دو کیک با ارتفاع یکسان استفاده کنید. اگر کیک بخش گنبدی شکل دارد ، قسمت گنبدی و برآمده کیک رو برش بدید و کاملا صاف کنید.

بستنی را کمی در دمای محیط قرار بدید تا نرم شود و به صورت ورقه های ضخیم برش دهید و یا به صورت اسکوپی روی لایه اول کیک قرار دهید.

سطح و دور تا دور لایه بستنی را با پالت یا کاردک صاف کنید.

یا اینکه مانند تصاویر زیر، قالب کیک را ورق آلومینیوم بکشید و اسکوپ های بستنی را درون آن بریزید و صاف کنید. سپس برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا لایه بستنی کاملا منجمد شود و بعد از انجماد، روی لایه کیک قرار دهید.

در نهایت لایه دوم کیک را روی لایه بستنی قرار دهید. برای این که بهتر لایه ها به هم بچسبند ، می توانید مقداری خامه قنادی را بین بستنی و کیک قرار دهید.

کیک را با کاغذ روغنی یا سلفون بپوشونید و برای حداقل 3 ساعت درون فریزر قرار دهید تا کل کیک منجمد شود.

نکته

می توانید برای افزایش سرعت کار ، لایه های کیک را بعد از پخت و خنک شدن ، سلفون پیچی کنید و درون فریزر قرار دهید و بعد از آن مراحل دیگر را انجام دهید.

تزیین کیک بستنی

کیک بستنی را می توان با میوه ، مغزیجات ، گاناش ، خامه قنادی ، ترافل ، پودر پسته یا نارگیل ، شکلات ذوب شده ، پودر بیسکوئیت و … تزیین کرد.

گاناش شکلاتی یا سس شکلاتی از ترکیب مقدار مساوی شکلات و خامه آب شده به دست می آید. اگر بخواهید سس شما غلیظ تر شود از شکلات بیشتر و اگر بخواهید سس شما رقیق تر باشد از خامه بیشتری استفاده کنید . ( توجه کنید که گاناش بعد از سرد شدن ، غلیظ تر می شود. )

روی گاناش ، مقداری خامه فرم گرفته را با قیف پایپ کنید و شکوفه بزنید و با بیسکوئیت تزئین کنید.

در ادامه یک ویدئو جهت نمایش بهتر مراحل کار ، برای شما عزیزان قرار دادیم.

کیک بستنی وانیلی یا میوه ای

برای تهیه کیک بستنی وانیلی ، از کیک وانیلی و بستنی وانیلی استفاده کنید و برای تهیه کیک میوه ای از کیک میوه ای، وانیلی یا شکلاتی به همراه بستنی میوه ای و در صورت دلخواه از قطعات میوه استفاده کنید.

برای مثال برای کیک بستنی توت فرنگی، از کیک و بستنی توت فرنگی و قطعات توت فرنگی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.