مایسا بلاگ

5 روش لایه کردن کیک + آموزش تصویری

برش لایه های کیک

یکی از مراحل آماده سازی کیک های لایه ای و تولد ، برش افقی منظم و یکدست لایه های کیک می باشد که خیلی از افراد مبتدی به عنوان چالش باهاش مواجه هستند. روش های مختلفی به عنوان راه حل وجود دارد که این مرحله را برای شما آسان و دلپذیر می کند. تعدادی از این روش ها را در این مقاله بیان کردیم.

انواع روش لایه کردن کیک

استفاده از خلال دندان

در این روش با استفاده از خط کش یا بصورت چشمی نقاط هم ارتفاع و یک اندازه ای دور تا دور کیک در نظر گرفته و با خلال دندان علامت گذاری می کنیم. سپس با استفاده ازیک چاقوی اره ای تیز روی علامت ها را برش می دهیم.

استفاده از نخ دندان

با استفاده از خط کش یا متر یا بصورت چشمی نقاط فرضی وسط کیک در نظر میگیریم و با استفاده از نخ دندان ، کیک را برش می زنیم. به این صورت که نخ را دور کیک می پیچیم و به صورت ضربدری نخ را می کشیم تا بافت کیک را برش دهد.

روش چشمی و تقریبی

در این روش به صورت چشمی دور تا دور کیک یک سری نقاط منظم با ارتفاع یکسان در نظر می گیریم و با نوک چاقو علامت می زنیم. با یک دست چاقو را نگه می داریم و کف دست دیگر را کاملا روی سطح کیک قرار می دهیم. سپس چاقو را صاف نگه داشته و به آرامی کیک را می چرخانیم ، نقاط را به هم وصل میکنیم و برش می دهیم.

نکته : چاقو باید اره ای ، تیز و بلند باشد طوری که نوک چاقو از سمت دیگر کیک کاملا خارج شود.

استفاده از اره کیک

در این روش هم مشابه روش های قبل ارتفاع اره را تنظیم می کنیم و ضخامت هر لایه را تنظیم میکنیم و با استفاده از آن ، کیک را بصورت کاملا صاف برش می دهیم.

استفاده از قالب کاتر مخصوص لایه کردن

در این روش از یک ابزار فلزی رینگ مانند که شامل خطوط کنظم افقی برای برش کیک هستند ، استفاده می کنیم.

نکات برش کیک

  • کیک را باید بعد از پخت روی توری قرار دهید تا کاملا سرد شود زیرا کیک گرم هنگام برش ، پودر یا تکه می شود.
  • بهتر است کیک اسفنجی را بعد از پخت و سرد شدن ، سلفون پیچی کرد و یک شب در یخچال استراحت داد. این کار هم باعث انسجام و بهتر برش خوردن کیک می شود و هم طعم کیک را بهتر می کند و بوی زهم تخم مرغ نمی دهد.
  • برای برش تمیزی داشته باشید حتما از چاقوی اره ای تیز و بلند استفاده کنید.

برای توضیح بیشتر مطالب در ادامه ، یک فیلم آموزشی برای شما عزیزان قرار دادیم که روش چشمی ، روش اره کیک و خلال دندان رو مشاهده کنید.

کلام آخر

حتما از دستورهایی استفاده کنید که بارها امتحان شده و مقدار مواد و نکات کامل و دقیق ذکر شده باشد و استاد متخصص قنادی آن دستور را ارائه داده باشد.

این دستور ها را می توانید از لینک های زیر تهیه کنید و طعم حرفه ای بودن را بچشید. 😎🥰

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    • سلام سپاسگزارم . خوشحالم که بامایسافود همراه هستید. 🌹😍

دیدگاهتان را بنویسید


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.