مایسا بلاگ

20 ایده جذاب برای تزیین کیک هویج

🥕 کیک هویج چیست ؟

کیک هویج یک نوع کیک خوش عطر و طعم و پر طرفدار است که در تمام دنیا محبوبیت خاصی دارد . این کیک بسیار شگفت انگیز است ! کافیست تنها یک بار آن را امتحان کنید تا تبدیل بشه به یک خاطره شیرین و بره تو لیست شیرینی های مورد علاقه تون. 🥰

مواد اولیه کیک هویج برای دستور های تهیه مختلف،  متفاوت است اما معمولا از تخم مرغ ، هویج رنده شده ، شکر سفید یا قهوه ای ، روغن ، شیر ، پودر دارچبن ، بکینگ پودر و وانیل برای تهیه این کیک استفاده می شود.

🥕 تاریخچه کیک هویج

از هویج در قرون وسطی در کیکهای شیرین اسفاده میکردند. در آن دوران شیرین کنندها نسبتا گران و کمیاب بودند ولی هوج نسبت به شیرین کنندهای دیگر ارزانتر بود و جز چغندر راحتتر بدست می آمد. در مورد تاریخ دقیق پیدایش کیک هویج روایات متفاوتی وجود دارد. اولین بار در سال ۱۸۲۷ میلادی مجله آشپزی فرانسوی در انگلستان دستور پخت کیک هویج و گردو در انگلستان منتشر شد. از طرفی در سوییس هم اطلاعاتی وجود دارد که در قرن ۱۹ این دستور کیک بوده است چرا که در سوییس کیک هویج یکی از کیکهای پرطرفدار است.

از دوران جنگ جهانی اول به بعد کیک های هویج در بریتانیا مشهور شدند. در سال ۱۹۶۰ در اکثر کافه ها و رستوران ها کیک هویج در دسترس مردم قرار گرفت. این روند به نحوی بود که در سال ۱۹۷۰ کیک هویج به عنوان پنجمین خوردنی محبوب امریکا شناخته شد. در سال ۲۰۱۱ بر اساس تحقیقی از رادیو تایمز انگلستان کیک هویج به عنوان پنجمین کیک هویج در انگلستان شناخته شد.

روایت دیگری وجود دارد مبنی بر اینکه پس از جنگ جهانی دوم تقاضای بسیاری برای هویج در ایالات متحده امریکا بوجود آمد. بر این اساس تاجری در امریکا برای استفاده از این فرصت نانوایانی را استخدام کرد تا در استفاده هویج در این صنعت تحقیق کنند تا فروش محصولاتش را بالاببرد.

🥕 فواید هویج

هویج، یک ریشه گیاهی دارد که اغلب ادعا می شود برای سلامتی، یک غذای کامل است . هویج ،ترد ، خوشمزه و سرشار از مواد مغذی میباشد و منبع خوبی از بتاکاروتن، فیبر، ویتامین ،  پتاسیم و آنتی اکسیدان است. این نارنجی رنگ ترد دارای مزایای فراوانی برای سلامتی است و غذای عالی برای کاهش وزن نیز محسوب می شود و با سطوح پایین کلسترول و بهبود سلامت چشم ارتباط دارند.

🥕 ایده های تزیین کیک هویج

کیک هویج را می توان با توجه به سلیقه هر فرد ، به شیوه های مختلفی تزیین کرد. در ادامه تعدادی از این ایده های جذاب رو با هم می بینیم .

  • تزیین با خامه قنادی

در این روش کیک را با خامه قنادی فرم گرفته کاور کرده و تزیین میکنیم. می توان از مغز ها ، ترافل و شکلات چیپسی ، اسمارتیز و … نیز در این روش استفاده کرد.

  • تزیین با فیلینگ پنیری

در این روش که معمولا به کیک هویج طعم فوق العاده ای می بخشد ، کیک را با فیلینگ یا کرم پنیری کاور میکنیم. فیلینگ پنیری از ترکیب خامه و پنیر خامه ای به دست می آید.

  • تزیین با گل خوراکی

گل های خوراکی رنگی که در آشپزی برای تزیین غذا ها و شیرینی ها استفاده می شود نیز زیبایی خاصی به کیک می دهند.

  • تزیین با هویج آب نباتی

تزیین با هویج ورقه شده که در ترکیب آب و شکر پخته میشود و سپس در فر برخشک می شود ، یک روش تزیین خاص و جذاب است.

  • تزیین با مارمالاد یا مربای هویج

تزیین با مارمالاد یا مربای هویج که از هویج رنده شده و پخته شده در شکر و آب و گلاب و زعفران ( دلخواه ) تهبه می شود.

  • تزیین با گردو

تزیین با مغز گردوی نصف شده یا گردوی درشت  و ریز خرد شده که یک روش معمول و رایج است اما در عین سادگی جذابیت های خودش را دارد. گردو ها را باید روی خامه قنادی یا فیلینگ پنیری پخش کنید.

  • تزیین با فوندانت

می توان از خمیر فوندانت برای ایجاد شکل هویج و حتی خرگوش برای تزیین کیک استفاده کرد. برای این روش باید خمیر فوندانت را تهیه کنید و با رنگ ژله ای نارنجی و سبز رنگ کنید.

  • تزیین با حلوا

تزیین با حلوای هویج نیز یک پیشنهاد جذاب و خوشمزه است که می توان برای تزیین کیک استفاده کرد. حلوای هویج یک حلوای بسیار خوش رتگ ، خوشمزه و لطیف است و می توان آن را به شکل هویج فرم داد.

  • تزیین با چوب دارچین

از چوب دارچین می توان برای تزیین کیک هویج استفاده کرد.

  • تزیین با پودر کیک

از کیک هویج پودر شده هم می توان برای تزیین کیک هویج استفاده کرد.

  • تزیین با سبزیجات

از سبزیجات سبز رنگ مثل نعناع و جعفری نیز می توان برای تزیین روی فیلینگ پنیری یا به عنوان برگ هویج که با حلوا درست شده استفاده کرد.

  • تزیین با کارامل و کنجد

تزیین با کارامل و کنجد یک تزیین خوش طعم و ساده است که می توان امتحان کرد.

  • تزیین با هویج خامه ای

برای این روش ، با قیف و ماسوره خامه فرم گرفته رنگی را روی یک سطح صاف مثل کاغذ روغنی طراحی میکنیم و بعد از قرار دادن در فریزر ، از آن برای تزیین استفاده می کنیم.

  • تزیین با پودر قند

تزیین با پودر قند یکی از ساده ترین روش ها است که با الک کردن پودر قند روی سطح کیک انجام می شود . می توان در این روش ازشابلون های هم برای طراخی روی کیک استفاده کرد .

  • تزیین با پسته

تزیین با مغز پسته یا خلال پسته یا پودر پسته سبزی که روی فیلینگ سفید رنگ ، جلوه زیبایی به کیک می دهد.

  • تزیین با بادام یا بادام زمینی

تزیین کبک با خلال بادام ، مغز بادام یا بادام زمینی هم یک روش دیگر است که می توان امتحان کرد.

  • تزیین با شکلات سفید

استفاده از شکلات سفید رنده شده یا شکلات سفید بنماری شده که با استفاده از قیف پلاستیکی ، می توان خطوطی را روی کیک طراحی کرد یا به صورت مذاب روی سطح کیک ریخت.

  • تزیین با گاناش شکلاتی

شکلات بنماری شده که با استفاده از قیف پلاستیکی ، می توان خطوطی را روی کیک طراحی کرد. یا گاناش شکلاتی که از ترکیب خامه صبحانه و شکلات تهیه می شود و می توان به دو صورت سس مذاب یا فرم گرفته استفاده کرد.

  • تزیین با نارگیل

تزیین کیک با پودر نارگیل یا پودر نارگیل رنگی که از ترکیب مقدارخیلی ناچیزی رنگ خوراکی و پودر نارگیل تهیه می شود.

  • تزیین با مغز ها

هرچند برای تریین کیک هویج استفاده از گردو رایج تر است اما تزیین با مغز های مختلف آجیل مثل کدو ، آفتاب گردان ، فندق و … هم یک نوع خلاقیت است .

 + و تزیینات بسیار دیگری که به خلاقیت فرد بستگی دارد .

کلام آخر

حتما از دستورهایی استفاده کنید که بارها امتحان شده و مقدار مواد و نکات کامل و دقیق ذکر شده باشد و استاد متخصص قنادی آن دستور را ارائه داده باشد.

این دستور ها را می توانید از لینک های زیر تهیه کنید و طعم حرفه ای بودن را بچشید. 😎🥰

دیدگاهتان را بنویسید


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.